Rides & Events Update






widgeo.net

Sunday, June 12, 2011

Exhaust Project-Jom layaan.09062011

Sebenarnya dari last week aku dah ada perbincangan dengan Ben tentang projek exzos baru aku nie..aku agak tidak berpuas hati dengan ekzos FMF yang dijual kat aku hari tu..kenape?
Kualiti silincer yang berjaring kat dalam ekjos agak meragukan,dah start kuning-kuning.Barang baru jer pakai takkan leh jadi macam tu.
Setelah perbincangan dilakukan,Ben bersetuju untuk menukarkan kepada set ekjos lain.So pilihan aku adalah..ibarat sireh pulang ke gagang..suda semestinya Akrapovic Carbon fibre macam motor z750 aku dulu.Cuma kali ini tabungnya pendek sket..
Patut hari yang dijanjikan untuk memasang ekjos adalah hari Isnin 6062011,Ben pagi-pagi lagi dah sms bagitau barang dah sampai.Buat hatiku berdebar jer macam dating untuk kali pertama..
Namun disebabkan kesibukan kerja yang mengisi hampir sepenuh masa aku,aku tangguhkan untuk pasang..Wanted juga set ekjos baru aku nie,sebab Ben kata ramai orang dah tanya,tapi sebab die dah janji dengan aku,so die simpan untuk aku..tqvm Ben.
Pagi-pagi aku bergerak ke Welly Kelang.Ride rilek-rilek jer.Sampai di tol 60 sen nak exit Meru ada roadblock.Ingatkan lepas tapi..kena tahan jugak.
Sampai kedai,terus suruh diorang kasi pasang..

Meleleh siut dengar bunyiknya..

Tolong bukak silincer ye..hehehe ape barang pakai silincer..
Selesai pasang ekjos.Masa untuk ambik video..tapi tunggu next entry untuk tayang video.Nak upload video kat Youtube dulu.
Sementara nak balik tu,baru aku teringat yang slider sebelah kanan kena adjust sikit.Sebab terlalu rapat dengan enjin..
Tapi berlaku ada perkara yang tidak disangka..braket L yang sambung pada slider dah retak..aikkkkk lembutnya besi nie.Tak tahan panas ker ? Nasib baik slider tak terjatuh atas jalan.Camne ni beli mahal-mahal senang jer retak,tu kalau tumbang ntah camne plak kan..nasib dapat discover awal.

Retak menanti belah..Berbaloi ke beli brand CKW nie? Anda pikirla sendiri.

Dah slider aku tinggal sebelah kiri jer.Yang sebelah kanan dah bukak n tinggal kat kedai.
Zoooom dekat,betapa besar nya crack .

Aku pulak leh lupe suh diorang check condition slider sebelah kiri..yela mane tau dah crack n boleh tercicir tengah jalan kan..
Aku balik dengan perasaan yang bercampur baur.Gembira dengan ekjos baru & rasa terkilan dengan keadaan slider.

-KHir-

8 comments:

  1. tahniah bro khir..dah dapat merasa ekjosss powerr..saya pun dah lama mengidam akra..tapi belum masanya lagik...anyway berapa kos untuk ekjoss tuh ekk....Qdin..

    ReplyDelete
  2. di sibu swk ada sx pasang slider C Performence.. owner tu kata order dari Cheah Motor.. Cheah mana dia pun tak tau...kawan tolong order katanya...l/kurang 700 sepasang...lupa pulak nak ambil gambar ari tu...Pasang Akra Tabung Bawah buang ke ? atau da pasang Y paip...Jamal Kuching Swk

    ReplyDelete
  3. bro Qdin..Thanks.Costnye RM 4k.Kalau rajin turun singapore,lagi murah rasenye

    Bro Jamal,ada jugak terbaca psl slider C Perfomance tu.Memang design nye lain sket..tapi harga nya begitu menusuk kalbu..Tabung bawah still ada lagi,ingat nak tukar air filter dulu baru pasang Y pipe..air filter K&N leh dpat RM 260.

    ReplyDelete
  4. sama dgn z1000 2011, K&N model KA- 1010 ? betul ke?

    ReplyDelete
  5. yeah betul bang,sama dengan model Z1000 2011 punye.

    ReplyDelete
  6. saya baru pasang exzos yoshi...kat kedai di Kuching tempat ambil motor ari tu.. mula-mula saya tak cadang beli pun.. minta anak taukey pasang cuma nak dengar soundnya aja...bila saya panggil buka .. anak taukey kata " ala tuan ambil dulu.. bayar belakang kira" ...hapi jugak..balik bini takzirah/ ceramah free kejap..kata dia buang duit... pas tu pujuk2..ok pas itu...bagus ke exzos ni...ke? Saya suka 2 beradik tapi panjang gilak.. nanti nak pasang kotak tak boleh...Tq repon pada saoalan saya...bila nak datang kuching...raya ni saya ingat tak balaik raya di melaka..di kuching aja..itu rancangan..allah yg menentukan segalanya...Minta yang terbaik darinya

    ReplyDelete
  7. Congrats Bro Jamal yoshi memang ada kelas tersendiri,hehee tahniah jugak sebab dpt ceramah free..nnt bro email gambar kat saya & upload video kat youtube.Nanti leh saye masukkan dlm blog nie...jgn lupe antar gambar bersama motor,ramai peminat nie.Setakat ni belum dpt assignment keje kat Kuching.Tapi kalau abg jadi balik semenanjung,jgn lupe halo2.
    Email saya : khirs226@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Insyallah...email saya bong6658@yahoo.com. fb saya Sha Mal..( jamaludin abd latiff ) dlam Fb saya ramai bikers swk..member saya..meka baru balik dari sabah...

    ReplyDelete