Rides & Events Update






widgeo.net

Wednesday, August 18, 2010

Ride to Johor Bharu 30 July -1 August

Ha ni dia cerita pasal ride aku ke Johor.3-4 hari sebelum gerak Bad ada roger ngajak aku turun Johor.Aku tanya berapa orang? Bad jawab "kite pegi 2 orang jer" aku pon dengan selambanya setuju nak follow.
Sabtu kiteorg gerak lambat lepas tengahari baru jalan.Aku jumpa Bad kat Selayang.Ceh rupanya Bad ada bawak passenger and aku pon terpaksa bawak passenger yang bad kenalkan tuh.Heheh awekla tuh.Niat aku taknak gatal-gatal la,tanam niat dalam hati untuk belajar camna nak bawak pillion.Nak jalan jauh nie.

12:30PM: Gerak dari Selayang menuju JB.Perhentian pertama berenti ialah Air Keroh.Bad dengan R6(semua suda bikin) start buat iklan SHELL ngan aku.Tinggal ntah berape tiang ntah.Sampai Melaka dia dah siap order minum n gelak-gelak tengok aku baru sampai.Korang tau la Yahama R6,dah kategori Superbike,yang aku ni naked bike,so walaupon CC die lagi rendah tapi disebabkn design belahan angin tu,memang tinggallah aku.Lagipon motor die dah masuk Akra full system PC5 n ntah per menatang gadget2.Dlm 20K jugak la die perabih untuk motor tuh.Kat sini juga kami isi minyak sebelum meneruskan perjalanan.
2:00PM: Bergerak terus.Rancangan telah diubah dari nak ke terus JB kami akan singgah di Pontian dulu.Kat sana ada lagi 4 bikers dah sampai dulu.Perjalanan kami agak lambat.Almaklumla orang pompuan ni pantang nampak RNR musti nak berenti buang air.Next stop ialah alamakkk mana la lupe aku.Tapi rasanya area2 RNR Yong Peng.Pastu masuk Yong Peng sat carik pam minyak.Mana taknye si Bad nie dok bakar jer.Main 200++km/h jer.Mau kering tangki ngan poket aku dok menadah minyak petrol.hehehehe
4:30 Exit Pontian,masuk jalan kampung.Baru lega sket aku,sebab kali ni bawak slow and stedi.Patut RV ngn bebudak kat Pekan -Petronas Pontian.Tapi disebab member kiteorang suda tungga tempat lain,melilau jugak nak mencarik diorang kat mane.Ha satu yang kelakar ialah Bad ni tak berape tinggi orangnya.Sampai traffic lite sure carik divider.Tu yang leceh nak berenti tuh.
5:30PM :Akhirnya ketemu jugak geng2,diorang lepak kat Pantai Pontian.Lepas makan2.Kami pon gerak carik Tanjung Piai Homestay.Tanjung Piai nie terkenal disebabkan ianya terletak di hujung tanah besar benua Asia.
8:00PM: Check in hotel.Angin sungguh kuat,chalet yang kiteorang duduk memang betul-betul atas laut.
9:00PM: Dinnner bersama,gemuk,samad,abg Din,abg Ijat.Diorang la bikers yang dah datang awal
10:00PM :Kebetulan ramai jugak bikers masa tu,salah satu ialah Kluang bikers,depan mengajak kiteorang join berkaraoke ngan diorang..aktiviti melalak sampai la pukul 1 pagi.

Ha...untuk ride second day aku akan sambung sket masa lagi.Nak kol awek jab,tak kol merajuk plak die nanti ;)
Adios
-KHir-

No comments:

Post a Comment