Rides & Events Update






widgeo.net

Sunday, August 29, 2010

Jalan-jalan ke Kg Desa Segambut

Semalam aku sudah buat deal dengan brader Nan untuk pasang bellypan pukul 11:30am hari ini.Aku mintak alamat and pagi ini dengan semangat berkobar-kobar terus aku pakai kelengkapan untuk ride ke Segambut.
Aku bertolak dalam pukul 10:30am,sampai pukul 11:15am.Tidaklah susah nak mencarik rumah brader nan niehh..sampai-sampai aku pon jenguk-jenguk.Dalam hati berkata "eh mane motor zx6 brader nieh."
Setelah sembang perkenalan,citer2 sket pasal geng-geng z750,operasi pemasangan pun bermula....tapi sekali Ya Allah,lain kaler yang aku mintak dapat kaler lain.Kaler belly yang baru tuh memang biru tapi dark blue 08 punya.Aku nyer blue 09.memang berbeza,tapi bila aku pikir-pikir balik smart jugak pasang kaler lain sket..yela tak la skema n nampak kaler standard kan.Dalam tengah nk pasang,sekali allen key takde saiz pulak.Aku pon jadi runner pegi beli kat kedai depan..hai nasib-nasib.
Sambil tengah pasang tuh,kami pon sembang-sembang.




Nan:Motor Zx6 aku dah jual.
Khir: Hooo patutla tak nampak.Hapgred motor per bro?
Nan:Hehehe ingat nak angkat rabbit la..
Khir:Halamakkk terbaekkk tuh.Bape rege?
Nan:Around RM 88,000..
Khir:Tahun bile nye tuh?
Nan:Tahun 08,Naza nak kasi clear stock.
Khir:Bile dapat tu?
Nan:Aku pon malas nak push-push.Yela bulan posa pon bukan bawak sangat pon.
Khir:Eh bang,Brader Zack tak mau hapgred ker?
Nan: Hahah die pon dah geram sangat nk tukar K10 tuh.Orang rumah die jer yg tak bagi.
Khir:Hahah tula nanti nak kena lepak sama la lepas raya.Ha..bang per jadi kat http://www.kawaz.my-forum.net/?
Nan;Dah kena hack ngan mat saleh.Sekrg kiteorang lepak kat http://www.motorcorner.net/
Khir:Hokeh nanti saya masuk sana.Ni ha bang,bellypan saye yang lama nieh leh repair or simen balik?
Nan:Boleh2,nnt aku usahakan.
Khir:Cantekkkkk
Siap pasang and siap bayar.Zassss aku terus pulang ke rumah. Thank you brader nan atas bellypan anda yang berkualiti,lagi tebal dari brand ERMAX.kuat la.

Adios
-KHir-

3 comments:

  1. awat bellypan lama kena repair or simen balik? ada adengan jatuh jatuh ke? since masyuk bulan ni, leh tukar belly pan, sila beri saya duit raya ye...-SS-

    ReplyDelete
  2. berapa harga belly pan kat bro nan tu bro ...
    yg lama kalau mau juall .. leh roger..

    -z750 kajang

    ReplyDelete
  3. yg lame tuh memang nk jual bro..tapi blum ambik lagik kat nan.Yela time raye2 ni maleh nk kacau..anything nnt saye update

    ReplyDelete