Rides & Events Update






widgeo.net

Saturday, August 14, 2010

Furhhhh berpeluk ketiak...

Aku baru jer touchdown malam tadi dari Taiwan.Hampess betul sebab aku start puasa kat Taiwan pukul 4 pagi.Tapi masa buka posa kena ikut time pilot.aku posa terlebih satu jam.730 mlm baru bukak,heheh menggigil lutut nak menahan tengok nasi beriani depan aku tapi tak boleh sentuh.
So pagi ini aku dah back to routine macam bulan posa aku sebelum-sebelum nie.Bangun sahur celik mata semua dah ready.Tinggal ngappp saje.
Pagi tadi aku ada misi untuk pergi servis motor aku yang dah cukup time kena servis.Dulu 2nd servis aku buat kat chear puchong,3rd time ni aku buat kat situ jugak.Malas nak pegi welly klang.Jauh dan aku puasa tau.
Ha nie die senarai harga untuk telah merabakkan duit-duit raya untuk anak buah aku.heheh
1.Minyak itam silkolene-Semi 4 botol RM 35x4 =140
2.Oil filter RM=45 (En 35 or 45) maleh nk gi check resit plak
3.Spark plug RM 30 x4 =120



4.Tayar depan Bridgestone 023-RM 390 (ni tayar latest model ganti 021).Pe beza?,bunga lagi tebal compare to 021 n sesuai untk sport touring..ala nk jln jauh la
5.K&N air filter-RM 370 (Aduh aku terkena racun dek mamat mekanik tuh)-Yang air filter ori aku elok lagi.Simpan bawak balik rmh.Tapi pickup memang terasa sangat-sangat berbeza.Ekzos aku pon makin kuat mengaum.perghhh terbaikkk dari ladang. heheh nak tau brape total ambik la kalkulator kira..
Masa ride balik rumah aku terasa tayar depan agak berat sedikit and semacam menyuruh aku ambik korner.memang sedap betul pengendalian motor guna tayar baru.masa korner memang terasa lebih grip compare to tayar aku dh abih bunga tuh..
Lepas ni aku nk pegi Welly klang balik pasal hon gajah yang diorang pasang tuh macam problem jer.aku tak kira nk mintak ganti yang baru pasal tak sampai setahun pon pasang dah meragam..aiyaaa

adios
-KHir-

No comments:

Post a Comment