Rides & Events Update






widgeo.net

Saturday, August 21, 2010

Aku terkena lagi nieh...

Huwarrghhhh hari ini aku terpisat-pisat bangun bila sedar mak aku nak keluar pergi kelas mengaji.Eh dah pukul berapa ni? hmm baru pukul 8:30 pagi.Aku plan pagi ni nak pegi Welly Kelang untuk repair hon gajah aku.Tengah-tengah aku dok pikir-pikir buuppp terus aku sambung tido sampai pukul 10:00AM.Terkejut ,aku bangun sebab tengok hari dah panas.Terkial-kial la aku nak bangun mandi,gosok gigi pastu nak pakai semua kelengkapan perang sebelum bertolak.
Hajat di hati bila sampai tu boleh tengok-tengok motor yang display kat situ and accesories yang boleh disumbat ke motor aku.
Sampai kedai aku tengok punya lah ramai umat manusia kat situ.
"Oittt Yus kasi tengok sket hon aku ini bunyik nye lemau semacam jer.Tak semangat langsung nak hon orang".Sedang Yus tengok kan,aku dah start melilau dalam kedai tengok barang-barang ape yang menarik.Kat sini aku memang dah biasa sebab dah dekat 2 tahun deal ngan Ben,tokey kedai ni.Pandang kanan pandang kiri sekali nampak helmet X-Lite Lorenzo,perghh cun bangat sey.
"Ben ini barang berapa harga?"
"Satu tujuh ma.."
"Eh murah dari Arai kan"
"Ha'ah pasai X-Lite ngan Nolan satu company.Harga sama macam Nolan jugak"
"Ouhh itu macam ka"
"Lu bekenan per design,wa bley kasi lu tengok katalog"
"Ala macam Lorenzo punya la"
"Nanti sekejap aaa,eh tapi bukan lu suda ada arai kan"
"Yala"
"Itu macam lu angkat damper la."
"Brape harga?"
"Dengan lu wa kasi RM2300"
Aku dalam hati dah tergelak,pasal dulu die bukak harga RM 2200
"Aiya apa pasal mahal,kalau RM 1900 saya angkat la"
Sebelum ni aku pernah survey harga damper ni kat David Choo,dia boleh bagi RM 1800.Tu pasal aku mintak RM 1900.Yela yang lebih tu kira upah pasang la.
"Nanti kasi wa kira dulu. (Sambil ntah apa benda yang dikira ntah,aku jeling2 jugak kat kalkulator die tuh).Ha..lu punya pasal,sama hari raya wa kasi RM 2000.."
'Boleh tapi 2 kali bayar ok kan"
'Lu regular customer maaa,musti boleh punya"
Itu lah dia kisah macam mana aku terjebak pasang HyperPro Damper warna merah.



Damper ni ada 20 klik yang menentukan kekerasan handle.Lagi keras sesuai untuk jalan lurus dan yang lembut lebih untuk handling dalam town.Ha..setel pasang aku terus balik.Ingat di hati nak lepak lagi kat situ usha2 barang.tapi sebab teruja nak try rasa perbezaan dengan gajet baru ini aku chow chin chiaoo dulu .Aku cuba jalan kat jalan yang ada lopak-lopak,huiyaaaa wallawey memang terasa stabil sangat.Terasa hentakan tu diserap dan menghasilkan grip yang lebih.

Kemudian aku try untuk ambik kona,Ya Allah,stabil sungguh.Hari tu aku ingatkan lepas tukar tayar depan dah cukup sedap & confident ambik kona.Tapi dengan damper nie stability kona aku improved dalam 40-50%.Berbaloi-baloi.. n masa balik tu jugak aku main hon gajah aku yang dah ok.Pantang ada keta yang cuba buat perangai dengan tukar lane tak bagi signal,aku kasi hon baeeeeek punya..lepas nie aku kena jaga hon aku,pasal problem hon aku pada awalnya ialah dimasuki air.Pengajaran...sekali lagi.Jangan meng-air terjunkan hon gajah anda.

Ouhh tadi Welly Klang suda tampal sticker diorang kat motor aku.Nasib baik cun,kalau tak, aku mintak royalti kat diorang,pastu siap bagi sticker free pasal nak jaga ati customer la konon.hahaha..

Adios

-KHir-

No comments:

Post a Comment