Rides & Events Update

widgeo.net

Saturday, March 19, 2011

Shell Event 19032011 -Convoy Red Heboh Shell

Hari ni sungguh awal aku bangun.Fuh punya bersemangat untuk ride bersama kawan-kawan yang dah lama aku tak jumpe.Malam tadi Bad dah call bagitau suruh kumpul kat Shell Jalan Duta pukul 8 pagi.Mak iahhh awalnya.Tapi seronok punya pasal aku pukul 5:45am dah bangun.Kena pegi pasar dulu weii..kang dapor tak berasap pulak..

Okeh ride kali ini merupakan ride dalam town.Shell jemput bikers untuk jayakan program diorang untuk mempromosi Peraduaan Shell..ala yang boleh menang 30 ribu tu..Destinasi perjalanan merangkumi lebih 100km untuk singgah di 4 stesen Shell terpilih.

Aku gerak dari rumah pukul 7:30 pagi.Aisey tengok tank minyak tinggal 2 bar nie .Singgah Shell Jalan Reko sat,isi minyak.Then shoot terus ke Shell Jalan Duta.Tepat pukul 8:15am aku sampai...Cissssssssssssss bededah sekor pon tak muncul lagi.Pukul 8:30am baru 2 bijik sampai.Brader Awie Z750S & Malek Kencing (Hehehe semua panggil die name nie,ako pon folow ler)
Motor terakhir sampai pukul 9:30AM.Man ER6F dari Langat..tertido katenye..huhuu time nie aku dah seronok sangat sebab ramai geng-geng lame baru jumpe balik,Am,Ujang,Zul PD,Samad,Dino.Semua sekali ada 14 bikers yang join ride kali nie..

Ha ni wajah-wajah player untuk ride kali nie..bersama dengan jentera masing-masing

Dari Kiri Mat Z750 Putih,Bad R6,Yeop ZZR1100,Samad CBR 600,Gemuk Z750 Hijau,Dino ER6N,Awie Z750S (Belakang)

Zul PD Suzuki SRAD,Am Rawang ZZR 600

Kawasaki ZZR 1100..Yeop yang punye
Kawasaki Z750S Awie yang punye

Brader Samad aka tok mudim yang punye ini CBR 600..
Kiri: Ujang GSX 1100..aka motor AZURA beb..giler rare nie
Kanan: Bad R6 sume suda custom

Dino ER6N

Mat Z750 Putih..ekjos Yoshi R55

Gemuk dengan Z750 ijau berekjos Mantech

Man ER6F..ijau

Azura lagik...

Bob..bersama Hornet 600 nye..bekas jande am nie..

Perjalanan di-teruskan.Kiteorang bergerak pukul 9:45am..Baru jer 1-2 km dari Shell Jalan Duta,tetiba-tiba konvoi kami terhenti.Kenape? Aku jadi suspen tetiba..Motor Ujang,rim depan bengkok!..aik bile pulak berlanggar nie..tadi elok jer..padahal die depan aku dalam 5-8 meter jer.Rupenya ada muffler kereta atas jalan.Ujang terlanggar.Tak sempat nak mengelak sebab baru nak ambik pickup.
BIla berenti,tengok rim depan..Ya Allah..bengkok teruk,terus tayar kempis.Hmm tapi aku respek Ujang.Die teruskan jugak perjalanan sampai ke Stesen Shell pertama kat Kepong tepi seberang padang layang-layang.
Ni ha..rim depan Ujang..aku tumpang simpati..

Macam biase..berenti tunggu kawan-kawan sekejap..Kelihatan Tok Mudim melambai-lambai.

ER6N Dino..Sungguh cun plate besi die.Aku nak pasang macam nie la..Dah tak mau plet kecik.Taubat tak mau kena saman.

Dah sampai Shell Kepong.Kami dapat Baju Sehelai & Vest Shell.Semua pakat-pakat carik size.

Bad ; Gemuk,ni ha ade baju lebih nie..cecepat sket kang orang nampak
Gemuk: heheh yela-yela aku tengah capai beg nie..selagi boleh sumbat, kite sumbat

ORSC..perkataan yang tertulis kat belakang baju kiteorang..Nama jelajah rasmi untuk Shell Central (KL & Selangor).

Dah pakai baju,acara makan pulak..

Macam-macam ada..nasi lemak,10 jenis kuih muih,nugget..breakfast dulu..

Aik Am lagi..ni dah masuk 3 round nie Am..

Sessi berasap.sebelum on da bike!

On the bike..jom kite bergerak ke 2nd destination.
Jom gerak oii..

Konvoi baru nak bergerak ke destinasi kedua..kapcai depan kiteorang belakang sekali..

Semua berkobar-kobar nk konvoi nie..semua jadi marshall,tolong polis untuk control traffic.

Sampai sudah destinasi kedua .Shell MRR2 ke sebelum exit Wangsa Maju.

Best konvoi kali nie,siap ada ambulans,kereta pelbagai jenis dalam 30 bijik join gak konvoi ni.

Cuace dah panas..jom serbu air..time nie dah 12:30PM

Official Marshall..4 orang tok batin mengawal

Kereta yang jadi perhatian..ni model per ? korang tau ker? heheh aku tak tau

Ha yang nie aku tau..Audi V8..

Bos konvoi nak Ferrari

Nie lah die bos konvoi tu :)
Enjin kapal terbang..

Bos konvoi,lepas makan dah kenyang,nak balik.

Satu lagi enjin power..bunyik manyak syiokk

Antara pertandingan yang diadakan..so far takde orang menang..korang kena teka secara tepat berapa RM minyak untuk kereta korang.Pastu angkat hose,press minyak.Bile hose minyak auto release,tengok amount,same ker per yang korang teka tu..susah ooo..
Kami berada selama sejam kat Shell destinasti kedua
Destinasi ketiga..shell seberang Jalan Hotel Eastin.Time nie aku jadi sweeper.Boleh pulak tersesat ngan 2 bijik motor..nasib baik Samad CBR bagi guide.Rupenye tersasar sikit jer..

Hujan dah start turun secara sederhana..terlalu bahaya untuk bikers konvoi secara berskala besar.

Lunch time.Nasi minyak.Sedap...pasal awek yang jage sedap mate memandang!

Kenyang.

Sepatutnya ada satu lagi destinasi iaitu Shell Mutiara Damansara..tapi sebab hujan dah turun mencurah-curah,aku terpaksa batalkan niat untuk turut serta.Pulang terus.Hujan turun mencurah-curah semasa dalam perjalanan pulang...So far memang mantap sebab sebab tambah pengalaman jadi marshall..tolong pak polisi block jalan..rase mcm polis yang berkuasa pulak hehehe..tapi niat kena betul,sebab nak jaga keselamatan peserta konvoi..