Rides & Events Update






widgeo.net

Wednesday, March 23, 2011

2nd Review Z1000SX

Ini merupakan review yang kedua.Berikut merupakan penemuan baru yang dijumpai semasa menunggang Z1000SX.
Cornering:Aku makin selesa amik corner.belum lagi turun abis la..cume bile aku turun kan windshield pada level yang paling rendah,confident level lebih tinggi & lebih mudah untuk ambik kona..tak tau la nape..

Sebelum ni aku banyak buat comparison dengan Z750,betul jugak tak adil la kan..sebab Z750 dalam kategori yang berbeza.Juga dalam class yang berbeza.Huhuhu kalau la aku banyak duit terlebey,memang aku tak jual z750 aku tuh,pakai dua-dua sebab kepuasan menunggang kedua-dua motor ni memang berbeza.

Pada onwer baru,maybe kena check break fuel reservoir (depan).Yang aku punya skru nya agak longgar.So masa laju sket,bergoyang-goyang jugak benda tuh.

Breaking merupakan elemen yang terbaik.Sebab utama Z1000sx ni didatangkan dengan ABS.ABS betul-betul bertindak cemerlang semasa aku ride dalam hujan.Tayar tak membuang seperti lazimnya.Memang patut ABS nie wajib untuk semua motor la..

 Fuel consumption.Ini juga membuatkan aku tersenyum.Penjimatan yang begitu berbaloi.Perjalanan sejauh 350++KM dengan speed 180-220 km/j..Masa berenti isi ada satu bar lagi.Around 4 liter lagi ada.

Untuk RPM pula.power or pickup Z1000sx akan amat dirasai pada RPM 4.RPM bawah motor,bunyi ekjos tak mengaum,lembut saje.Tapi lepas tu,terasa ekjos mengaum dah aku kena bersedia untuk  mengawal kehebatan motor nie.

Aku masih menunggu stock ekjos yoshi dari Ben Welly Kelang.

Next Project
Ekjos Yoshi with Y pipe
K&N Air Filter
Power Commander V
RizomaGrip,
Clutch & brake lever
HEL brake Line
Rizoma Front & Back break Fuel Resorvire
PowerBronze windshield
Nak DYI pasang stand camera kat handle bar.




Adios

-KHir-

No comments:

Post a Comment