Rides & Events Update






widgeo.net

Thursday, February 24, 2011

Ride Lumut 20/2/2011 Ahad

Wah dah lama aku tak pergi ride.Kali ini ride ni special sikit sebab aku nak ambik peluang nie untuk review & belajar-belajar mengenal karektor motor baru kesayangan aku nieh.Ride kali ini merupakan cadangan aku.Yela Lumut ini memang banyak sejarah untuk aku.Kat situ la aku belajar dulu.Tiga tahun jugak la aku duduk kat Manjung tuh.
Ride kali ini disertai oleh.Ha..ini gambar-gambar rombongan kami.Tak ramai pon.Semua peminat setia geng kawasaki.



Dari Kiri Said Z1000.Bang Mat GTR
Abd Din Z1000

Dari Kiri Shah 250,Gemuk Z750

9:00AM :Hehehe aku baru gerak dari rumah.Janjinya pukul 9am dekat Petronas Rawang.Sampai semua dah ada.Mana taknye pukul 9:45am aku baru sampai.Hehehe masa ini kawan-kawan tak tau lagi aku dah upgrade.Saje nak buat surprise.

Kawan-kawan tengah belek-belek motor aku (hehehe)

Masih belek-belek lagi.
.
Eh syok plak diorang ye.
10:00 AM:Bergerak ke Lumut.Abg Mat GTR lead sebagai marshall.Kami exit di Bidor & seterus melalui Teluk Intan,Manjung Lumut.Heheh aku pulak terlupa nak isi minyak dekat rawang tadi.Nasib minyak ada satu bar lagi masa exit kat Bidor.Depan sikit ada petronas.Stop kat situ sat untuk isi minyak.

Kawan2 tunggu aku isi minyak.(Dlm ati berkata,wah diorang nie minyak betul2 sep la)

11:30AM:Berenti lagi dekat area Teluk Intan.Kali ini BP.Kawan-kawan yang lain pulak isi minyak.
Motor aku nie tank nya 19 liter,lebih 4 liter dari z750 aku dulu.Sooo rasanya memang jimat.Cuba la korang bayangkan aku isi minyak full masa angkat motor Rabu 16/02/2011.

Ni jarak perjalanan dengan full tank
16/02/2011 Klang-Kajang -80KM (140-160 Km\h)
20/02/2011 Kajang-RNR Rawang -70KM (Speed 180 -200 Km\h)
20/02/2011 Rawang-Bidor -150 (120-150 km\h)
Ada lagi satu bar (Tinggal lagi 4 liter dalam tank)
Total =300km...rase aku memang berbaloi-baloi penjimatan minyak.. (heheh tengok speed !)

12:00PM: Fuh lama gak ride.Dekat 2 jam baru sampai.Ride santai,macam tula.Kami terus bergerak ke TeluK Batik untuk lunch.Punya la lama aku duduk Manjung,baru la nie first time aku makan kat selekoh depan pintu masuk TLDM.Fuhhh berselera makan kat situ.

Ride atas pasir ni kena hati-hati,tayar takde grip.Risau jugak aku wei!
1:15PM:Bergerak ke Lumut.Singgah sembahyang zohor kat Lumut.

2:00PM ;Pelagi serbu Lumut,kiteorang pegi shopping barang2 makanan laut.

Said dah redi nak pegi shopping ikan masin

Peminat bergambar.Kalau awek mau aku mintak no phone

Abg Din ;Wei Aku nak carik madu la..
Said: Ha saye pon same,lama dah ngidam nak madu nie


Tapau bang,jangan tak tapau!



3:00PM :Minum air kelapa kat Lumut
4:00PM :Bergerak pulang.Kali ini ikut jalan yang sama kiteorang datang tadi.Sebab dah berjanji dengan HJ ZX 14 untuk jumpa kat RNR Ulu Bernam.

Nasib ada tank bag ye!
4:30PM: Sangkut pulak dekat Bidor,Ujan lebat.


Motor cun!

5:00PM Sampai Ulu Bernam.Hj gerak dulu sebab dah sejam menunggu kiteorang.Yela kiteorng lambat sket pasal ujan tadi.


Said: Ye hallo..
Anak :Mane abah nie,janji nak balik pukul 3..ni dh pukul 5 la abah
Said: heheh yela abah nak balik nie,tunggu jab abah nak beli pau untuk kengkawan


Adik beradik kaler same!




6:45 PM Gerak pulang.

Overall ride ni memang best.Santai sungguh.Tapi time balik tu tak berape santai la..semua merembat 200++km/h..hehhe aku? bawak penuh sopan santun.

Adios
-KHir-

1 comment:

  1. moto besar perut pun sama saiz...hahahah

    -adikcute-

    ReplyDelete