Rides & Events Update






widgeo.net

Monday, February 20, 2012

Pening renew Insurance ? Sapa kata tak boleh buat single rider?

Salaam Kawan-kawan,

Aku sekarang dalam proses nak hidupkan insuran motor aku.Pening jugak memikirkan sebab memula kedai quote aku RM 2800,Jumaat minggu lepas kedai bagi figure baru.RM 2,300.Still terasa banyak jugak.
Kebetulan aku terjumpa Nazrin GTR masa office dinner di Hotel Grand Dorsett.Dia maklumkan kat aku ada company yang boleh buat single rider dan insurance PA sebagai optional.Nazrin dah berjaya buat dan jimat RM 600.
Hari ni pon aku mencuba nasib untuk guna company yang sama.Sah memang betul.Aku dapat figure yang agak menarik.

Ni figurenyer:

Insurance (cover RM 75,000) =RM1308.97
Roadtax=RM350
BSNC service =RM 10.00
Company Despatch=RM 10.00
Jumlah =1,678.07

Ada option untuk diorang buat kan dulu.Dah siap,despatch hantar,terus bayar COD.Siap dalam masa 2 hari.

Aku akan update dari masa ke semasa,progress transaction aku nie.If semua ok aku akan share kan no telefon pada kawan-kawan.


-KHir-

3 comments:

  1. salam,

    itu belum tolak NCD, at least dpt 25% less tak? (kalau ade insurance moto kapcai ke, boleh transfer kan?)

    then single rider insurance boleh guna masa first time beli. ada angan2 nak angkat z1000sx juga, itu yg terjumpa ur blog nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salaam bro igolf-malaysia,

      harga tu dah less NCD 10%.and memang boleh transfer.Saya transfer motor lama Z750 tapi sebab pernah claim insuran..so insuran macam harga motor baru..anybro,tq for stopping by kat my blog

      Delete
  2. Moto ni dah abis bayar ke? Kalo dah abis bole letak nilai sendiri dan buat insurans dan roadtax sendiri.

    ReplyDelete