Rides & Events Update






widgeo.net

Tuesday, April 12, 2011

Windows Shopping accesories motor di Jakarta


Aku berada di Jakarta dari 08 April sampai 10 April.Pegi sekejap je atas urusan kerja.Aku memang dah pasang niat nak singgah area kedai motor kat situ.Nak jugak tau macam mane harga barang motor kat
Jakarta.Aku tinggal kat Hotel Manhattan di Kuningan.Breakfeast nye sedap..ok la..
Ha ini merupakan kisah aku berjalan-jalan cuci mata ke satu kawasan yang di panggil Otista.Otista nie memang tempat yang sangat terkenal di Jakarta bagi penggemar & pencinta motosikal.Senang cakap nak ape semuanye leh dapat kat sini..Otista ni macam Kedai Motor kat Jalan Sentul,cume barang-barang yang dijual kat Ostista nie lebih banyak pilihan.Motor kecik hingga lah ke motor berkuasa tinggi. 

Ini lah die.Aku kena ambik nama jalan nie.Takot lupe pulak next time nak pegi.

Di Indonesia.ramai pengguna motosikal kapcai menggunakan helmet full face.Kalau di Malaysia memang pakat kena gelak jer.Yang membezakannya ialah kebanyakan helmet full face n helmet steng dihasilkan di Indonesia sendiri.Macam-macam brand ada.

 

Antara kedai yg sangat menarik untuk di singgah.Harga tak boleh tawar.Harga pas katenye..fixed price la .pulak.

Kat sini mau dekat-dekat  1km deretan kedai motor.Kalau penat boleh singgah tepi jalan minum jus buah..nyaman dingin lagi itu jeruk dingin..Eh motor ape tu aaa? nampak macam KIPS,maybe dah custom kot ekornya.

Banyak gile option kan.Design memang cantik-cantik.Kat Indonesia helmet di panggil HELEM.Kat sini jugak ada dijual branded helmet seperti ARAI,SHOEI,NOLAN dsb..heheh harganya memang murah dari Malaysia.Kebanyakan dijual RM 200-RM 300 lebih murah berbanding harga di Malaysia


Amoi-amoi di Jakarta takdak sombong ooo...ha korang tengok kat belakang tuh..macam-macam jenis helmet dijual.Kualiti best walaupon dihasilkan walaupon brand tak terkenal.


Cantik sungguh airbrushnye..



Cube usha kat belakang tokey kedai yg tengah tersenyum nie..Korang leh nampak helmet branded digantung camtu jer..mak aihhh..rege riburibu leh letak camtu jer..




Fairing  untuk Ninja 250.Berlambak-lambat beb.




Absorber..untuk motor aku die tak jual pulak..adoi..accesories sini banyak dijual untuk Kawasaki Ninja 250.tapi kat sini namanye lain. 



Side box memang murah.Murah 40 % dari Malaysia.Nanti lain kali kite serbu lepas ambik ukuran untuk motor aku.





Gajet-gajet meter.Yang nie untuk motor chopper rasanye




Lambakan ekjos.Harga 30 % lagi murah.Terasa macam nak sambar satu jer.Tapi kat mane pulak aku nak sumbat dalam beg nanti.






Ninja 250 di Jakarta.Motor nie memang glamor.Selalu  jer jumpe atas jalan.Dah tambah macam-macam pulak tu. 



  Ninja 250 or lebih dikenali sebagai 250zx.custom abis wa cakap lu!


Rasanye nie KIPS kan.




Aku beli tank pad.hahah murah beb, RM 10 jer untuk yang hijau tu.Dah siap tampal kat motor dah.



Slider belakang.Aku beli satu set.Standard size untuk Kawasaki



Ni la rupenya slider belakang aku tuh.Fuh RM 40 jer beb..memang puas hati.Sampai rumah terus aku test kat motor.Wah memang cun n fit .

Satu lagi barang yang di beli ialah Aphinestars Mask,ala sarung muka ala-ala ninja tu.RM 10 hengget jer..hahah murah...nanti bile aku turun ke Jakarta lagi,aku nak singgah lama sket.Carik barang-barang yang lain sket.

Adios
-KHir-











2 comments:

  1. bagusss.
    met kenal. berkunjunglah ke web
    www.indomotoblog.wordpress.com

    blog tentang motor di indonesia
    trimakasih

    ReplyDelete