Rides & Events Update






widgeo.net

Sunday, April 24, 2011

Ape suda jadi nie?

 Hari Khamis aku dapat call dari Ben Welly Kelang.Katenya ada ekjos FMF nak tolak kat aku.Wah menarik nie.
Hari sabtu 23042011 aku dengan seronoknya turun naik kereta pegi Kelang.Almaklum la sekarang ni asyik hujan jer,Kalau tak pagi,petang hujan lebat.Aku sampai sana,terus terperanjat tengok janda lama aku tengah di-display.

Aku : Allo ben,ape cerita saye punya motor boleh ada sini?
Beb: Haha, itu onwer lama suda juai,baru 1000km jalan.
Aku: Ape pasal?
Ben: Die mau upgrade itu motor Zx10 baru.Ini motor punya suda ada buyer.Die tengah masuk loan.
Aku: Haiya,brape jual ?
Ben: Harga bukak RM 53k++.
Aku: Huiyooo apa pasal banyak tinggi?
Ben: Biasela,itu harga bukak,customer musti mau nego lagi ..
Aku : Haiya,betul ka?



 Kalau aku banyak duit,memang aku ambik balik motor nie...



Hajat kedatangan aku dekat kedai nie,terbantut seketika mengenangkan motor lama aku nie.Lepak-lepak sekejap ambik gambar.Test duduk and hidup enjin.
Lepas 15 minit baru aku pegi tengok ekjos yang Ben nak tolak tuh.

Ben: Ha ini die ekjos FMF .
Aku: Aik itu ape brand,tarak pernah dengar MA?
Ben: Ini owner lama beli di US.Motor cross glamer guna ini ekjos
Aku: Ben,yaka,patut la tarak tau.Brape mau jual
Ben: Saya saya bagi,RM 2900
Aku: Itu Y-pipe ape macam?
Ben:Ha itu saya bagi harga special.hehehe tapi lu jawab masuk itu harga dalam u punye blog aaa..
Aku: hahahah ok-ok kalau harga best,wa ok saje.
Ben: Bile mau pasang
Aku: Tengok minggu depan ape macam.Actually aku pon kena buat research sket pasal ekjos nie.

 Y-pipe,design by Welly Kelang
 Cun kan,ekjos nie.tabung pendek.memang smart betul
 Bile la ekjos nie nak bersatu dengan motor aku..heheheh
Z1000 suda custom.Onwernya salah seorang ahli Puchong bikers.Sume barang dah tukar.Kaler pon tukar.Yang paling syoik aku suka die banyak tampal carbon fibre sticker kat body n rear hugger.

Tula die kisah sehari  bersama kedai motor.Dalam sehari dua nie aku upload kan gambar pemasangan ekjos pulak..yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


P/s: Opsss minggu ni aku tak jadi ride,berikutan cuaca tidak menentu.Ditambah lagi dengan,macam-macam kejadian yang tidak diingini terhadap bikers2 kebelakangan ini.So time hujan ni,aku kurangkan aktiviti ride.Cuma minggu depan,ada ride ke 1000 corner,.Aku memang teringin sangat nak join.





Adios -KHir-

5 comments:

  1. salam bro khir,,
    nak tanya sikit la pasal kunci motor sx nih...bro masa beli dapat 2 kunci or 3 kunci? immobilizer yang 3rd ada tak? master key yang kepala merah..saya punya dapat 2 kunci jek...Qdin

    ReplyDelete
  2. wslm bro Qdin,
    Kali ini kawasaki memang bagi 2 kunci.jer.Saya dah confirmkan dengan Kawasaki Glenmarie.
    THanks

    ReplyDelete
  3. okies...tq bro semua..msalah selesaii....

    ReplyDelete
  4. Bro nak tanya kat mana boleh cari fauring z1000sx 2012 dengan price yg reasonable? Faizal 0195595772 ; drnorfaizallatiff@gmail.com thanks

    ReplyDelete