Rides & Events Update






widgeo.net

Tuesday, December 15, 2009

Ride to PD-N9 Bikers gathering 12&13 Dec 2009





RV at Shell Jalan Duta

Pet,Am,Ujang,Motor Z7 ijau tu gemuk punye







Hi all,its been a while since aku update blog.Last week aku baru lepas konvoi ke PD.Kire overnite kat sane la.memang best.Kronologi:

10:00 AM : RV kat Shell Sungai Besi.Time ni dh ramai bebudak rawang bikers dh sampai.Aku sampai dekat2 10:30am.ade lebey kurang 15 bijik moto..

11:00 AM :Tayar golek.Gerak ramai2 trus ke RV kedua,RNR seremban,lepak kat petronas tunggu sape aku pon lupe daa...

11;30AM:Gerak terus ke PD.Aku ngn Pet berpecah masuk kat seremban,nk ambik sorang pillion kat terminal bas seremban.Tunggu punya tunggu,x sampai2,aku suruh la tunggu kat Dunkin Donut,memang la die tunggu kat dunkin donut,tapi dunkin donut kat terminal lain.Sudahnya puas la pusing carik terminal 2..

12:00 PM: Bergerak terus ke PD.Sampai highway PD,jalan lurus giler.Per lagi merembat la.Tapi x lah laju sgt psl kiri2 kanan kawasan lapang,so angin kuat sket.Speed slow n speed balik.

12:20 PM: Sampai PD.RV kat kedai mamak dekat ngn Roundabout yg ade shell tu.Minum2 dulu,jumpe Jebat Mickey mouse n wife.Diorang turun dari melaka.bebudak lain ade yg turun town pegi carik bateri motor.

1:30PM :Check in kat PD perdana.Ok la bilik die satu kepala rm 75.Petang nie ade aktiviti ngn N9 bikers gi melawat Muzium tentera.

2:30PM:RV kat shell beramai2,punye la ramai bikers,mau dekat 100 lebey,nasib ade marshall guide n blok jln2.Kiteorg gerak trus ke Muzium tentera.

3:00PM- 5:00PM: Lepak kat muzium tentera darat.byk gak aku snap gmbr tapi tula,memory card buat hal plak.letih aku byk gmbr ilang.

5;30PM -6:00PM Pegi minum tepi jalan,pastu carik seluar pendek kat teluk kemang.

6:00 PM -7:00PM-Berdebushhhh terjun swimming pool.

8:00PM -12:00AM- RV kat shell PD.Nak bergerak ke Akademi Pembangunan Belia APBM Pasi r Pjg.Perhimpunan N9 bikers.Motor nk dekat 3 ratus bijik.penuh dataran ngn mcm2 motor.Kat sini dapat t-shirt,siap ade lucky draw.tapi aku mcm biase luck xde.tgk orang dpt voucer minyak rm 100..nganga jela..


RV-Shell PD Sebelum gi Pasir Panjang
At Akademi Pembangunan Belia:Makan time-Dari Kiri J-King,Bad,Gemuk,yg pakai key,ujang,pakai cap Am


12:00 AM-2:00 AM-Lepas abis,J-King kate nk bwk pegi dangdut..nie memang kelakar la,ingatkan dangdut tu kat kedai,bwk kiteorang masuk jalan kampung..ingat nk ikut shortcut.Rupenye dangdut tu betul2 dlm kampung,dh mcm nite club aku tengok,yg menari semua tua2,siap pakai tudung lagi..hai mcm2 hal.kat sini pon kiteorang x lame,pasal pack sgt.Nak reserve moto pon dh mcm pesta.Abih dangdut gi lepak teluk kemang,pastu balik jab anta kunci,kluar balik,lepak lagi teluk kemang.ingatkan balik dh..singgah lagi kedai dekat hotel,minum lagi oooooo...



13 November 2009

9:00AM -Pi minum ngn tasha kat foodcourt.Lepak minum lagi la..ikutkan plan patut pegi rumah api,tapi masing2 tak bangun lagi..plan tak jadi..baru la aku tau,mlm tadi lepas minum diorang sambung kat swimming pool..hahah keje gilo la.

12:00PM-Sebelum gi kenduri,kiteorang bergambar beramai2,gmbr aku je xde psl aku jadi cameramen




-


Bersambung......................

No comments:

Post a Comment