Rides & Events Update






widgeo.net

Tuesday, June 8, 2010

Immobilizer aku ade pelik sket

Ini adalah soalan yang post di beberape forum pasal immobilizer aku:

Salaam geng,

Semlm lepas basuh moto aku (dlm pkl 7 ptg),aku pon panaskan enjin.Lame dah seminggu x jln.pastu pkl 10 mlm aku kluar nk saje nak jenguk2 moto.Tup-tup tgk lampu immobilizer dh x nyala.setau aku lampu tu akan padam lepas 24 jam.ni baru 2-3 jam dh padam.nak tanye pada geng2 pernah ke jadi camni? aku kol kawasaki sunrock tanye diorang kate nak getback esok.

moto ok jer,start bley jln,.tapi 2-3 jam lepas engine off lampu immobilizer yg berkelip2 tu dh tak nyala,(suppose will nyala for 24 hrs lps enjin off)bat pon ok lagi..pelik jugak tu..ade sasepe bley bg pendapat?

Jawapan:

kawa z wrote:
selama ni i tak perasan pun lampu tu menyala semasa jalan...masa switch off tu ada la kelip2...

i get back tu u...


tq bang,

mase tgh jln\enjin idup lampu kelip2 tu x nyala.lps off enjin lampu kelip2 tu will nyala for 24 hours.
motor sy lps off engine tak nyala utk 24hours,lps 2-3 jam dh ilang..pelik gak tuh..sebelum ni ok jer.

rizat wrote:
ada air masuk kot... wiring ada short circuit.! maybe bila kering nanti back to normal...

agaknya la...


hehehe betul2 bro,lepas kering immobilizer tu dah ok..pengajaran jgn meng-air terjunkan meter moto anda hahaha

No comments:

Post a Comment