Rides & Events Update






widgeo.net

Monday, April 26, 2010

Z750 Gambar terbaru..(Click Pic for full view)

Sejak dah aku camera baru nie,senang sket nak upload gambar.Sekian lama aku dah upgrade accesories motor aku.Nie senarai barang yg aku dah upgrade..

1. Standard Handle bar ----> Rizoma Handler,gold kaler.Ringan sungguh.Yg lame tu berat nye 2-3kg jugak,yg baru x sampai 1kg,conering radius pn lebih besar n senang sebab design die lain sket n aku siap tolak kedepan sket handle tu.
2.Standard Side Mirror--->KOSO side mirror.Aku beli guna E-bay.Barang from Hongkong,RM 80.Lama gak nak dapat.Lepas order,sebulan baru sampai.Ok la jugak belajar-belajar guna e-bay n create account pay-pal.Memula aku pasang side mirror kat handle bar yg std,memang susah nak tengok belakang,tapi bile dh pasang handle-bar rizoma,siap anjak ke-depan sket baru clear.



Click gambar untuk full view


3.Standard throttle---->Rizoma gold kaler gak RM 200.Memula bawak rase sakit tangan sebab grip die kuat,tapi bile nak ram minyak rase lagi smooth.confident lebey sket

4.Stardard break lining--->Depan belakang HEL gold kaler RM 300.Tali brek depan sebelum nie dari satu pecah dua,tapi yang HEL punye terus pecah dua,so gripping breaking tu lagik mantap.
5.Break & Clucth Lever--->DIY..sumthing ala lupe namenye,yg best lever ni bley lipat n cun giler rupenye.Both RM 600.




5.Ermax Bellypan.Ni rugi gak beli awal.Pasal kat forum owner z750&1000 ade bro offer murah psl die custom gune fiber siap cat lagi.Aku beli RM 700.kaler itam.Ntah bile nak tukar kaler biru nie.dh pasang maleh nak bukak balik.
6.Hon stardard-Hon Kapal..hahah if korang tengok betul-betul korang bole nampak hon warna merah 2 bijik terkeluar mm trompet kat bwh radioator tu,bunyi memang sgt la gaban..mcm hon kete la gak. ni RM 80.




6.Akrapovic Slip-On.Harga RM 2500.Bile tah pasang, punye la merdu bunyiknye...design pon smart sesangat..



7. Tayar pon baru tukar bridgestone Battlax 021-Harga RM 560,termasuk kepala nat yg bengkok tu.senang nak isi angin.Sebelum ni,nak isi angin susah sket psl kepala tiub tu tegak,kene masuk angle yg betul baru boleh.


Brek pad belakang pon baru tukar mase 3rd service ari tu.Mileage motor aku baru 12k++ ..motor dah setahun pn mileage sket kan..aku selalu rotate bawak kriss,z750 n kete aku,..so xde la diorang ni merajuk n meragam nnt..
Next projek ialah pasang racing footrace...tunggu bile dh masyukk sket.Yela sabtu lepas aku dh kuar rm 2k pasal nk idup roadtax n insuran..n saman heheheh..tunggu 2-3 hari motor dh boleh jalan dah..yahoooo bestnye .
Bile nak start balik convoy? kene tunggu geng aku bad.Motor die siap cat jer,terus kiteorang plan next ride.Kali ni aku akan lebih active untuk update blog aku nie















3 comments:

  1. NICELY DONE BRO....UPDATE DALAM FORUM KITA..TKS
    ZACK

    ReplyDelete
  2. minat handle bar kau khirs....bape duit tu?

    ReplyDelete
  3. handle bar tuh.. rm 200..nnt ko beli baru,yg lame bagi aku.leh aku jual ka mudah.hahah

    ReplyDelete