Rides & Events Update






widgeo.net

Monday, June 15, 2009

MyBike 14 June 2009































Its my beloved Z750.The story begins.
This blog is my 1st project since dapat motor 04/04/09 hari tu.So from day-to-day i will update my progress in riding this superb bike.I will start first from the beginning,why I really like this bike.hmmm.
Actually aku berminat ngn moto besar nie tak la lame sangat.baru2 nie jer.Yang betul-betul minat ialah abg aku.die byk gak guide aku untuk buat pilihan yg utk pilih bike mane yg sesuai ngan aku.Mula-mula aku layan www.malaysianbikers.com utk jual moto kriss and moto Momos M1 aku dulu.start tu aku berjinak-jinak, and rajin masuk threat motor.Masa tu,Ninja 250R belum keluar lagi and aku follow threat (ninja-wannabe) tu sekian lama.Aku tak sangka akan ada motor berkuasa tinggi dan murah akan djual di Malaysia.Memang betul-betul gempak.Tunggu punya tunggu dari bulan Januari 2008 sehingga la hujung tahun 2008.Lebih kurang quater ke-empat la.Ninja 250R suda launch.At the same time, ER6N pon Kawasaki launch.Memula focus aku hanya pada baby ninja tuh,tapi ramai orang dok sebut ER6,ER6 .Ape lagi aku pon try la review per cerita sebenar motor tu.
Rupanya ER6 pon assemble kat Malaysia,CKD ngan harga RM 28,000 wah ini suda cantekkkk.Yang baby ninja pon bley tahan gak,harga murah gile babas RM 20,000.Perghhh telan air liur aku.Namun begitu,disebabkan aku agak busy ngan keje.Time tu pegi oustation kat JB.Jadinya tak sempat la nak pi review kat Welly Batu Caves.Ada sorang aji kat tempat aku,dia plak lepas dengar cite aku,pi test,huih geram plak aku mendengarnya..heheh mane bley jadi nie.
Tapi still ada halangan sket nak ke Welly,itu jam aku kerja kat Putrajaya,so aku pn recce2 belah2 Kajang and Bangi.Carik punya carik jumpe satu kedai kat sungai Tangkas, kedainya name SQ .Ade sebijik ERN kaler itam.Tokey nye bole tahan peramah.Moto yang sebijik tu untuk test drive.Aku pon hape lagi.henjut la try bawak.Bestttttt..1st time bwk motor besar.
Dari situ aku simpan angan-angan untuk angkat satu motor nie....nanti aku sambung macam mana aku boleh terbe-kenan kat Z750..TBC

1 comment:

  1. salam bro..dlm forum MBC bro ade mention yg bro beli moto ni guna BSNC Leasing tu kn..bole x citer prosedur cmner nk apply loan tu..n dia pny syarat2nye..sy b'minat la nk rembat z7 ni..huhu

    ReplyDelete